BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 11, 2010

Sang Saka Di Pentas Akhir 2010

Alhamdulillah...saya baru sahaja pulang dari kelantan, kini berada di uia semula untuk menyambung pengajian semester pertama tahun terakahir..sehari lepas saya baru sahaja menyelesaikan perjuangan pertandingan dikir barat rtm separuh akhir 2010, yang menyaksikan kumpulan Sri Gedombak mara ke peringkat akhir dikir barat rtm 2010.

Saya memang bercita-cita untuk menjejakkan kaki ke final buat kali pertama dan mungkin juga kali terakhir sepanjang karier saya sebagai tukang karut...selepas ini saya akah berjuanag di arena kerjaya saya pula...

pertandingan kali ini menyaksikan pertarungan yang cukup sengit bagi saya memandangkan kumpulan lawan-Seni Warisan Padang lembek,kumpulan yang memungut mata tertinggi di suku akhir,namun berkat rezeki dari Allah dan juga latihan yang tidak putus-putus, kami berjaya mara selangkah lagi ke akhir..

Kumpulan dikir barat sri gedombak ataupun dk merkang ini sudah 4 kali menjadi juara pertandingan dikir barat rtm,dan kali ini,buat kali ke 5,melangkah ke peringkat akhir.saya tidak teragak-agak mensasarkan anugerah yang ke lima untuk kumpulan ini.

Mengiringi kami, kumpulan titih Pusaka uitm shah alam, gandingan abang amar dan jugak isey salok madu, sahabat dan teman saya dalam arena dikir barat..mungkin semua boleh menilai apabila melihat saya dan isey berpelukan dalam tangisan kegembiraan selepas pengumuman dibuat...itulah kami...gandingan muda kelahiran dikir barat kuala lumpur..

Tetapi,di peringkat akhir,kami telah berjanji akan bersikap profesional,lawan tetap lawan,pertandingan akhir yang paling bermutu sepanjang sejarahnya ingin kami corakkan...insyaAllah...

Kejayaan saya ini ingin saya dedikasikan buat ayah dan bonda saya,adik beradik dan insan tersayang serta sahabat2 lain..buat abe mie gajah putih,geng kencana putra,abe yie,ayohmat,isey,barisan dikir barat.net.,sutrapawana uiam dan seluruh kenalan saya,penduduk kampung merkang dan pengurus ayahanda tok penghulu nor dan tok penghulu aziz,dan semua yang menyokong saya...tunggu kami di final!!

1 comments:

RIA said...

TAHNIAH BANYAK2..