BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, December 13, 2009

Air Mata Sang Saka

Sesungguhnya Festkum 09 telah berakhir dengan satu sejarah yang semua tidak mahu menerimanya...aku pun sama...namun,aku tidak menolak adat pertandingan...namun sejauh mana adat penghakiman dibuat?

Aku amat sedih dengan permainan belakang tabir mereka-mereka yang tertentu...yang memutar keputusan sebenar untuk menonjolkan kumpulan tertentu..apa yang dikatan bukanlah tidak berasas..semuanya menyaksikan keseluruhan pertandingan mampu menilai...

Aku mencagarkan pengalaman sebagai seorang tukang karut,tukang karut terbaik putrajaya, tukang karut terbaik negeri pahang dan pengalaman beraksi di pentas rtm separuh akhir untuk menyertai Festkum ini...namun cagaranku mungkin terlalu murah untuk diberi harga mahal...

Aku tidak mahu menafikan,aku menangis sesungguh hati bila mendapat tahu keputusan rasmi, aku sedih,harapan kontinjen UIA terhadap kami tak mampu kami capai..biarlah...

Selepas ini aku tidak lagi akan menyertai Festkum...teruskanlah dominasi UKM, aku tidak langsung gentar dengan kalian...kalau mahu mencabar aku di arena dikir,silakan mencuba...usah kata sekali,seratus kali pon masih aku tidak menolak..

Buat sahabat-sabahatku daripada Basa Diwana UM, sabarlah,permata berdebu di dalam selut masih berharga dengan harga permata sebenar...kita bukanlah kalah,tetapi pemenang yang tidak diumum....

6 comments:

ezzaFarEezaShahRizaL said...

WAK,,sy sokong awk,,sbr ya,,sy pom terkilan temas upsi xmenang,,dak2 dikir upsi xtido mlm berlatih,,smpi xde suara berlatih,,n dikir hrpn upsi utk dpt pingat,,laz2,,kita sndr tau pe yg jd,,xpe wak,,de hikmah sebalik sst kjdian,,sekurang2nya kita kalah bermaruah dr menang xbermaruah,,huhu~

SUARA MUDA said...

cuba lagi untuk tahun hadapan...jangan putus asa

dinda said...

sabar... mungkin ada hikmah yg berlaku... skurang2nya ramai lg pihak di luar sana yg menyokong kamu... pemenang di hati mereka

Anonymous said...

upsi memang xlayok doh,xmasuk dalam senarai pun.. xsoh bual la xtdo mlm pun haha..

Sang Saka said...

tahniah buat UPSI,penampilan pertama yang patut anda semua banggakan...oghe lain mene caro kotor,puok demo dengan cara berusaha...lain la...

armlee said...

kalau macam nie..xyah buat pertandingan dah. bukan ape, selesai jer pertandingan, mesti ada lak wakil universiti nak gadoh2..kita kan student. Semua mesti rasa susah senang berlatih, cabaran yang pelbagai. Yang penting kepuasan kita dalam bidang yg kita minat selain kewajipan belajar.ok..kawan2. Inis semua bakal jadi kenangan manis samada kalah atau menang