BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 24, 2009

Sang Saka-Wau Bulan

Ee laaa waaaaaa, waaa buleeeee, waaaaa buleeee, teraju tigaaaa...

aaaaa salam kasih ambo tinggal dengan salam sayeeeee,
ambo nok mengadap bermanja dengan ayoh bondaa..

ooooo ambo maghi dulu dengan seribu harapann,
nok berjuang di arus seni budayaaaa

aaaa telah lama doh kekanda berpesannnn,
mung jaga diri di arus pancarobaaa,

ooooo banyak keris lembing tajam duduk menikammm,
banyak dugaan dengan hidup masa mudaaa..

oooooo telah berjanji diri ambo sogheee,
duri hok tajan tu ambo nok merasaaaa..

ooooo kalu panah ribut petir kalupon hujan,
maghi kita berjalan atah bumi rataaa...

ooooo kalu kata ada api air dalamm...
maghi kita lalu kita cari penawar dahaga...

ooooo kekanda sudah ghoyak sudah pesannn,
cari lah jampi buat azimat seni kitaaaa..

aaaaaaaa baru smetar lenguh kaki ambo berjalann,
rasa lenguh banyak titik doh air mata..

aaaaa rasa sebak hanyut dale tangisannn,
jalan hok pilih banyak sungguh suka dukaaa..

aaaaaa jalan penuh duri semua tajam-tajam,
ni lah jalan hok ambo pilih mulo..

aaaaa ayah bonda sudah lamo doh dok pesan,
kenal diri ni kita berapa hargaaa...

aaaa mahal di kita belum tentu mahal di ogheee..
bukan kita hok tuke letok regooo

aaaa mahal di kita belum tetu mahal di ogheee,
murah di kito di oghe serupa tulo..

oooooo di tepat tinggi kita duduk diam,
jenguk dibawah kita tengok serupo tulo..

aaaaa arus besar hok kita duduk berjalan,
kita hidup berpusing umpama rodaaa...

aaaa masa tinggi kita tinggi pada ogheee,
masa rendah kita pulok hok jadi hamba...

oooooo bukan mudah kalu nok jadi pejuang,
bukan mudah rasa sene kita nok rasaaa...

ooo tapi kita bukan semangat calang2,
tidak menyerah berhenti begitu saja...

aaaaaa jauh lagi hok kita kena berjale,
jauuh lagi nok nnuju puncak jayaaa

ooooo wau bule ambo tinggal sebagai pesan,
jadi azimat perjuanagn dighi amboo..

oooo saeng sobat hok mana duduk berpesan,
terima kasih dari ambo tidak terkiraaa...

aaaa air mata hok ambo alirrrkan,
bukan tanda beradu dayungan ambo..

aaaaa air mata hok ambo alirkan,
jadi azimat ambo nok menunjuk mukaa

aaaaaa biarlah kalu ado oghe toksey pandang,
ambo tidak berasa sedih duka nestapa...

aaaaa sebab ambo doh buat perjanjian,
maut hok maghi baru beradu diri ambo..

oooo sutrapawana hok ambo kasih ambo sayannng,'
jjale mmolek jange runtuh jadi pusara...

ooooooo sutrapawana hok ambo sanjung julangg,
sang saka ni tetap masih ada..

oooo berundur diri bukan kata ambo nok hilang,
berundur semetar plepah letih cari tenaga...

ooooo benar sekaliii kata2 ayahanda lokann,
mung pegho seni nati seni pegho kitaaaa

oooooo salam kasih salam untuk terus berjuang,
biarlah ambo masuk menuju rumah tanggaa..

oooo diri ambo jange duduk buat ikutann,
hok tok molek tok jjauh belako2...

aaaaaa assalamualaikum ambo tinggal saleee,
sale manis tubuh ambo sang saka...



-wau bule sekarang suka mengalirkan air mata aku...kenapa ntah...isk

1 comments:

abe said...

Bangunan tinggi napok besar gagah kukuh molek pun paip air banyak batang kakloh wat sedut air naik dale tangki atas bumbung tu..tak pelik alah mana la..hehe